خواص قهوه هسته خرما برای لاغری

خواص قهوه هسته خرما برای لاغری  + زمان و روش پیشنهادی

خواص قهوه هسته خرما برای لاغری می توان به، ترکیبات خود از مواد معدنی و ویتامین‌هایی بهره می‌برد که اثر بخشی بالایی در لاغری و کاهش وزن دارند. فیبر، پتاسیم، ویتامین‌های گروه B، آهن، منیزیم و روی در این ترکیب هستند. در خواص مصرف قهوه هسته خرما برای لاغری می‌توان به افزایش متابولیسم بدن، احساس سیری طولانی‌تر، هضم بهتر غذا، بهبود عملکرد روده، کاهش کلسترول بد، تنظیم قند خون و کاهش اشتها اشاره نمود.

قهوه خرما، یکی از خوراکی‌های خوشمزه با خواص درمانی مختلف است. یکی از قابلیت‌های بسیار کاربردی که از قهوه خرما بر می‌آید، اثربخشی بالای آن در کاهش وزن و لاغری است. شاید کمی عجیب برسد، اما اگر کنجکاو هستید که جزئیات بیشتری از ارتباط قهوه هسته خرما و لاغر شدن و و تاثیر خواص قهوه هسته خرما برای لاغری بدانید، پیشنهاد می‌شود تا انتهای این مطلب همراه مجله خرما جواهرسیاه باشید.

خواص قهوه هسته خرما برای لاغری

همان طور که میدانید خواص خرما بسیار است بنابراین قهوه خرما، دارای ترکیبات نیر بسیار مفیدی است. هر کدام از آن‌ها، برای بهبود وضعیت سلامتی بخش‌های مختلفی از بدن اثربخشی خوبی دارد. یکی از این موارد مهم، تأثیر خوب مصرف قهوه خرما برای کم شدن وزن و لاغری بیان می‌شود. در فهرست زیر، راجع به علت کاهش وزن از طریق مصرف قهوه خرما، توضیحات بیشتری ارائه می‌شود.

  • باعث بهتر هضم شدن غذا می‌شود.

سلامتی دستگاه گوارش، عملکرد روده و معده در بدن، به غذایی که دریافت می‌کنند، وابستگی زیادی دارد. درصورتی‌که سیستم گوارش قادر به هضم درست غذا نباشد، مشکلاتی ایجاد می‌شود که یکی از آن‌ها چاقی است. فیبر و پتاسیم، دو ماده معدنی و مورد نیاز بدن هستند که به هضم بهتر غذا کمک می‌کنند. بنابراین در صورتی که تمایل به کاهش وزن دارید، می‌توانید مصرف قهوه هسته خرما را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

  • متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد.

آهن، منیزیم و ویتامین‌های گروه B را می‌توان به عنوان مواد ضروری جهت سوخت و ساز مناسب بدن نام برد. کمبود هر کدام از این‌ها در بدن، عملکرد متابولیسم را کند می‌کند. در نتیجه، کاهش وزن هم به سختی پیش خواهد رفت. قهوه هسته خرما همه گزینه‌های لازم برای افزایش متابولیسم را در خود دارد. به همین دلیل، وقتی هدف، کاهش وزن و لاغری است، نباید از مصرف قهوه هسته خرما غافل شد.

  • گرسنه نمی‌شوید.

یکی از مهم ترین  و تاثیر خواص قهوه هسته خرما برای لاغری کاهش گرسنگی است ممکن است با کسانی رو به رو شده باشید که بیشتر وقت‌ها از موضوعی گلایه می‌کنند. این‌که: «چرا هر غذایی می‌خورم، حس می‌کنم بازهم گرسنه‌ام و سیر نشدم؟» در پاسخ به این افراد باید بگوییم، شما غذایی را انتخاب کردید که نمی‌تواند فیبر مورد نیاز بدنتان را تأمین کند. بنابراین تا وقتی بدن، به این نتیجه نرسد که فیبر کافی دارد، دستور سیر شدن نمی‌دهد. پس همچنان گرسنه می‌مانید و بعد از آن، گرفتار چاقی و اضافه وزن می‌شوید. 

نگران نباشید. دانستن این‌که کدام غذاها منبع خوبی از فیبر هستند، کمک می‌کند تا زمان بیشتری احساس سیری کنید. در نتیجه علاوه بر اینکه حجم کمی از غذا را مصرف می‌کنید، شاهد کاهش وزن و لاغری هم خواهید شد. تاثیر خواص قهوه هسته خرما برای لاغریمی توان فیبر فراوان آن  اشاره  کرد، یکی از خوراکی‌های حاوی فیبر است که برای لاغری بسیار مفید عمل می‌کند.

  • اشتهای شما کنترل می‌شود.

کنترل  استها از خواص قهوه هسته خرما برای لاغری است .طبیعی نیست که کسی بگوید همیشه برای غذا خوردن اشتهای زیادی دارد. طوری که علت اضافه وزن را همین افزایش اشتها عنوان می‌کند. در واقع این نیاز بدن است که درخواست غذا می‌کند. حالا اگر به درستی تشخیص داده نشود که بدن به چه ماده‌ای نیاز دارد، ممکن است فرد را دچار اشتهای زیاد نماید. در این صورت مسیر سختی برای لاغر شدن باید طی نمود. یکی از راه‌هایی که می‌توان برای کنترل اشتها پیشنهاد داد، مصرف قهوه هسته خرما است. قهوه خرما با توجه به اینکه منبع غنی از بسیاری مواد معدنی و ویتامین‌های ضروری بدن است، جلوی اشتهای کاذب را می‌گیرد و از این طریق لاغری را راحت‌تر می‌کند.

  • گرفتار پرخوری عصبی نمی‌شوید.

یکی دیگر از موارد خواص قهوه هسته خرما برای لاغری باید به  این نکته توجه داشت که حتماً از زبان برخی افراد شنیده‌اید که می‌گویند: « من عصبی که می‌شوم، پرخوری می‌کنم». ممکن است به علت عدم آگاهی، نتوانید واکنش مناسبی داشته باشید. اما بهتر است بدانید که بدن ما برای آرامش بیشتر، نیاز به ماده معدنی منیزیم دارد. کمبود منیزیم، سیستم عصبی را دچار اختلال می‌کند. به همین دلیل، برخی افراد ممکن است، پرخوری را راهی برای رسیدن به آرامش انتخاب کنند. در واقع، دقیق‌تر که بگوییم، بدن این افراد به دنبال منیزیم است تا بتواند سیستم عصبی را احیا کند.

گنجاندن مصرف قهوه هسته خرما در برنامه غذایی، کمبود منیزیم بدن را جبران می‌کند. علاوه بر این، روی هم که برای تقویت مغز و سیستم عصبی مفید است، در این قهوه خرما وجود دارد. در نتیجه، با استفاده از قهوه هسته خرما علاوه بر کاهش استرس و اضطراب، لاغر هم می‌شوید.

  • ضد بلغم و سردی بدن است.

یکی از علت‌های مهم چاقی، سردمزاجی و طبع بلغم است. با توجه به اینکه قهوه هسته خرما طبیعت گرم دارد، می‌تواند جهت از بین بردن سردی و بلغم بدن مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین قهوه هسته خرما، برای لاغری و کاهش وزن در بلغمی‌ها، انتخاب مناسبی خواهد بود.

  • کلسترول بد بدن را کاهش می‌دهد.

مصرف غذاهایی که کلسترول بد بدن را افزایش می‌دهد، منجر به اضافه وزن و چاقی می‌شود. ضمن اینکه ممکن است فرد را گرفتار بیماری‌های مختلف نماید. قهوه هسته خرما، این قابلیت را دارد که کلسترول بد را کاهش دهد. همین‌طور ظرفیت کبد را برای سم‌زدایی بدن افزایش می‌دهد. بنابراین می‌توان از آن برای لاغری بهره برد.

  • جهت کنترل قند و چربی خون، اثر دارد.

از خواص قهوه هسته خرما برای لاغری می توان به قند موجود در بدن، در صورتی که از حد مورد نیازش فراتر رود، ممکن است منجر به چاقی و بیماری شود. این مطلب در مورد میزان چربی خون هم صدق می‌کند. بنابراین بهتر است، قند و چربی مورد نیاز را از منابع طبیعی و مفید تأمین نمود. قهوه هسته خرما، این خاصیت را دارد که قند و چربی را کنترل کند. به همین دلیل، انتخاب آن برای لاغری، پیشنهاد مناسبی خواهد بود.

خواص قهوه هسته خرما برای لاغری

بهترین زمان برای مصرف و تاثیر خواص قهوه هسته خرما برای لاغری

شاید بهتر باشد، مناسب‌ترین زمان مصرف قهوه خرما و تاثیر خواص قهوه هسته خرما برای لاغری را برای کسانی که دارای طبیعت بدنی متفاوت هستند، مجزا کرد. به همین خاطر توصیه می‌شود، سردمزاج‌ها، بعد از وعده غذایی کامل و زمانی که کاملاً سیر هستند، از قهوه هسته خرما برای لاغری استفاده کنند. بعد از شام و صبحانه گزینه‌های خوبی می‌تواند باشد.

از طرف دیگر، برای کسانی که طبع گرم و انرژی بالایی دارند، مصرف قهوه هسته خرما بعد از صبحانه، پیشنهاد مناسب‌تری است.

در حالت کلی، مصرف قهوه هسته خرما به هدف لاغری و کاهش وزن، بهتر است یک ساعت قبل از غذا برای کاهش اشتها و حدود یک ساعت بعد از غذا برای چربی سوزی، افزایش متابولیسم و هضم بهتر مصرف شود.

طریقه مصرف قهوه هسته خرما برای لاغری

اینکه قهوه را به چه صورت میل کنید تا اثر بیشتری در لاغری و کاهش وزن داشته باشد، اهمیت زیادی دارد. بنابراین توصیه می‌شود با توجه به ذائقه یا علاقه خود، یکی از روش‌های زیر را انتخاب کنید.

  • می‌توانید مشابه با قهوه معمولی، از دستگاه‌های مختلف قهو ساز استفاده کنید و از این طریق قهوه هسته خرما داشته باشید.
  • ترکیب مناسبی از پودر هسته خرما را به همراه مقداری آب جوش یا شیر هم می‌تواند گزینه مناسبی باشد. در این صورت دم‌نوش قهوه خرما خواهید داشت.
  • قهوه هسته خرما که به صورت پودر یافت می‌شود،  به تنهایی هم قابل استفاده است. به این صورت که می‌توانید آن را مثل سویق میل نمایید و از فواید آن لذت ببرید.
  • از قهوه هسته خرما می‌توانید به عنوان آرد برای پخت نان و خوراکی‌های مشابه دیگر استفاده کنید. در این صورت، ارزش غذایی بالای آن، زمان سیری را طولانی‌تر می‌کند.

جمع بندی

در این مقاله در مورد خواص قهوه هسته خرما برای لاغری صحبت  کردیم، یکی فرآورده‌های خوراکی خوش طعم با قابلیت‌های بسیار مفید است. یکی از خواصی که در مصرف قهوه هسته خرما وجود دارد، تأثیر آن در لاغری است. این مورد می‌تواند مورد توجه بسیاری از افراد واقع شود. هضم غذا، افزایش سوخت‌وساز بدن، احساس سیری بیشتر، کنترل اشتها، جلوگیری از پرخوری عصبی، اصلاح مزاج بدن، کنترل قند خون و کاهش کلسترول بد خون به خوبی در قهوه هسته خرما انجام می‌شود. این وظایف خیلی مهم و تأثیرگذار در کاهش وزن را فیبر، ویتامین‌های گروه B، منیزیم، آهن، پتاسیم، روی و آهن موجود در قهوه هسته خرما به عهده دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

در این مقاله می‌خوانید: