خواص خرما برای کبد چرب

خواص خرما برای کبد چرب

یکی از بیماری‌های شایع این روزها، کبد چرب است. وجود مقدار کمی چربی در کبد طبیعی است اما اگر میزان چربی بیشتر از 5 تا 10 درصد از وزن کبد شود، به بیماری کبد چرب مبتلا می‌شوید. کبد چرب را بیماری خاموش هم می‌نامند که گاهی بدون علامت رخ می‌دهد. در کنار درمان‌های دارویی، داشتن یک رژیم غذایی مناسب هم به درمان کبد چرب کمک می‌کند. بنا به گفته برخی از متخصصان طب سنتی، مصرف خرما به میزان مصرف مجاز، می‌تواند به بهبود بیماری کبد چرب کمک کند. در این مطلب ما در مورد تاثیر خرما بر درمان کبد چرب و همچنین اینکه مصرف خرما برای چه افرادی مضر است و موضوعاتی دیگر صحبت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید
حضور جواهر سیاه در اکسپو

حضور خرمای جواهر سیاه، در نمایشگاه اکسپو 1403 تهران

یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویدادهای تجاری ایران در ارتباط با بازارهای بین‌المللی، نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو) است که با پشتوانه سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویدادهای تجاری ایران در ارتباط با بازارهای بین‌المللی، نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو) است که با پشتوانه سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود. امسال ششمین دوره از این نمایشگاه از تاریخ 8 تا 12 اردیبهشت 1403 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. در این نمایشگاه سالانه شرکت‌ها و بازرگانان بسیاری از سراسر دنیا کنار هم جمع شده و در کنار آشنایی، امکان مذاکره و تعاملات تجاری نیز بین آن‌ها امکان‌پذیر خواهد بود.

بیشتر بخوانید

فرق رطب و خرما

«خرما» میوه‌ای گرمسیری با خواص فوق‌العاده برای سلامتی است. این میوه، منبع غنی از فیبر، کربوهیدرات، پروتئین، کلسیم و آهن بوده و به دلیل این ویژگی‌ها از اهمیت به سزایی برخوردار است. مصرف منظم خرما، به پیشگیری از بیماری‌های مختلف از جمله سرطان و کم‌خونی کمک می‌کند و باعث بهبود عملکرد گوارشی می‌شود.خرما در مراحلی از رشد خود از حالت آبدار به حالت «رطب» تغییر می‌کند و این تغییر، رنگ و طعمی جدید را به آن می‌دهد. خرما و رطب از نظر ترکیب شیمیایی، بافت و نحوه نگهداری تفاوت‌هایی دارد. در اینجا قرار است به بررسی فرق رطب و خرما بپردازیم. با ما همراه باشید

بیشتر بخوانید
خواص خرما برای لاغری

خواص خرما برای لاغری + کاهش وزن با خرما

این روزها بیشتر افراد جامعه به دنبال کاهش وزن و تناسب اندام هستند. رژیم‌های لاغری طرفداران زیادی پیدا کرده، اما بسیاری از آن‌ها اصولی و تخصصی نبوده و به جای کمک به کاهش وزن، فرد را دچار بیماری‌های متعدد می‌کند. رژیم غذایی لاغری شما باید سرشار از انواع مواد مغذی، معدنی و ویتامین باشد. خرما میوه‌ایست که ممکن است در نگاه اول و با توجه به قند و شیرینی که دارد، مناسب افزایش وزن به نظر بیاید؛ اما باید گفت اگر بدانید که خرما را چه زمانی و به چه تعدادی مصرف کنید، نه تنها سالم می‌مانید بلکه در مسیر کاهش وزن هم قرار می‌گیرید. البته باید این نکته را مدنظر داشته باشید که برای لاغری، باید چندین مورد را در کنار هم رعایت کنید، از جمله داشتن تحرک و ورزش در کنار یک رژیم غذایی مورد تایید و زیر نظر متخصص.

بیشتر بخوانید
خرما خارک چیست؟

خرما خارک چیست؟ (بررسی کامل خرما نارس)

خرما خارک چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت خرما خارک، میوه نارس درخت نخل با مزه‌ای شیرین است. این خرما بهترین گزینه برای مصرف روزانه خواهد بود. خرما خارک با کم‌ترین مقدار قند و کالری، جایگزین مناسبی برای شکر سفید است و فواید زیادی دارد. این خرما علاوه بر ارتقاء عملکرد سیستم عصبی و گوارشی به سلامت پوست و مو کمک کرده و باروری را حفظ می‌کند. خرما خاک انرژی‌بخش بوده و در پیشگیری از برخی سرطان‌ها مؤثر است. در این مقاله قصد داریم جدیدترین اطلاعات درباره خرما خارک را در اختیارتان قرار دهیم؛ پس اگر تا به امروز از این خرما استفاده می‌کردید اما شناخت چندانی درباره آن نداشتید با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید
انواع خرمای پیارم

آشنایی با انواع خرما پیارم + بررسی خواص و ویژگی

خرما ماده غذاییست که انواع مختلفی دارد. هر کدام از انواع خرما، خواص ویژه و منحصربه‌فردی دارند. خرماهای مختلف نه تنها به لحاظ ظاهری، بلکه از نظر طعم، خاصیت و ویژگی و حتی محل کاشت با هم تفاوت دارند. خرما پیارم یکی از گران‌ترین و لوکس‌ترین خرماهای موجود در ایران است. پیارم خرمایی گوشتی بوده و طعمی شیرین دارد. خرمای پیارم نه تنها در ایران بلکه در کشورهای اروپایی هم طرفداران خودش را دارد.

بیشتر بخوانید