خرما خاصویی چیست

خرما خاصویی چیست؟ چه مزایا و معایبی دارد + جدول ارزش غذایی

خرما خاصویی (خاصه) دارای انواع مختلفی از جمله رطب خاصوی، خرما خاصویی شیره‌دار و خرما خاصویی نیمه خشک (ریزه) است. این خرما برای تقویت استخوان‌ها، تثبیت سطح خون، کاهش استرس، تقویت حافظه، کمک به دستگاه گوارش، سلامت قلب و مغز بسیار موثر است. خرما خاصه را می‌توانید در دمای محیط و خارج از یخچال نیز نگهداری کنید اما اگر می‌خواهید مدت زمان بیشتری از آنها استفاده کنید، بهتر است آنها را در فریزر بگذارید. بهترین زمان برای تهیه خرما خاصویی تازه اواخر شهریور ماه است.

بیشتر بخوانید
خواص قهوه هسته خرما برای لاغری

خواص قهوه هسته خرما برای لاغری  + زمان و روش پیشنهادی

خواص قهوه هسته خرما برای لاغری می توان به، ترکیبات خود از مواد معدنی و ویتامین‌هایی بهره می‌برد که اثر بخشی بالایی در لاغری و کاهش وزن دارند. فیبر، پتاسیم، ویتامین‌های گروه B، آهن، منیزیم و روی در این ترکیب هستند. در خواص مصرف قهوه هسته خرما برای لاغری می‌توان به افزایش متابولیسم بدن، احساس سیری طولانی‌تر، هضم بهتر غذا، بهبود عملکرد روده، کاهش کلسترول بد، تنظیم قند خون و کاهش اشتها اشاره نمود.

بیشتر بخوانید
حرما زاهدی چیست

معرفی خرما زاهدی (قصب) به همراه خواص و مزایا + جدول ارزش غذایی

خرما زاهدی (قصب) چیست؟ دارای چه مزایا و معایبی است؟ + جدول ارزش غذایی
خرما میوه درخت نخل است که بیشتر در مناطق جنوبی و جنوب غربی ایران کشت می‌شود. خرما دارای تنوع بسیار بالایی است که دارای بافت، مزه و رنگ متفاوت از هم هستند. یکی از انواع پرطرفدار و صادراتی، خرما زاهدی (قصب) نام دارد. آیا می‌دانید چه خواصی در این میوه پرخاصیت نهفته است؟ آیا با ارزش غذایی خرما زاهدی و فواید آن برای بسیاری از بیماری‌ها آشنایی دارید؟ آیا می‌دانید که با وجود خاصیت بسیار خرما، مصرف آن می‌تواند در برخی از افراد مشکل ساز شود؟ آیا از تاثیر خرما بر سلامت جنین اطلاعی دارید؟ در این مقاله ما تصمیم داریم تا به پاسخ سوالات فوق بپردازیم و اطلاعات جامع و کاملی در مورد خرما زاهدی ارائه کنیم.

بیشتر بخوانید
هسته خرما

مهم‌ترین خواص هسته خرما که باید بدانید!

هسته خرما را می‌توان جهت درمان برخی بیماری‌ها و سلامت پوست و مو مورد استفاده قرار داد. پودر هسته خرما، دم‌نوش هسته خرما و روغن هسته خرما شکل‌های مختلفی هستند که می‌توان از فواید هسته خرما بهره برد. کنترل قند خون، تسکین دندان‌درد، پیشگیری از عفونت بدن، ترمیم ناخن‌های آسیب دیده، درمان کبد چرب، سنگ کلیه، التیام زخم، تقویت انرژی بدن، افزایش قدرت دید و رفع اسهال برخی از خواص هسته خرما هستند.

بیشتر بخوانید