خرما شاهانی

خرما شاهانی چیست و چه مزایا و ویژگی‌هایی دارد؟ + جدول ارزش غذایی

خرما شاهانی یکی از نمونه‌های لذیذ و خوش قیافه انواع خرمای ایرانی است. شهرستان جهرم در استان فارس، به عنوان خاستگاه اولیه این خرما معرفی می‌شود. از خرما شاهانی می‌توان برای فواید بسیار زیاد آن بهره‌مند شود. درمان کم‌خونی، دریافت انرژی زیاد، دور شدن از خستگی، کاهش استرس، عملکرد خوب قلب، پیشگیری از بیماری‌های رایج عفونی، کاهش التهاب، جوان‌سازی پوست، زیبایی مو و تقویت استخوان‌ها، تنها بخشی از خواص خرما شاهانی هستند. تمام این ویژگی‌های خرما شاهانی به دلیل وجود انواع ویتامین شامل ویتامین C، ویتامین B، ویتامین A، پروتئین، قند طبیعی، فیبر و مواد معدنی مثل فسفر، کلسیم، پتاسیم، منیزیم و آهن است.

بیشتر بخوانید
خواص خرما هلیله ای

خرما هلیله‌ای چیست؟ خواص و مزایای +جدول ارزش غذایی

خرما هلیله‌ای هم نمونه‌ای صادراتی، خوش‌طعم و زیبا در بین انواع خرماهای مرغوب ایرانی است. زردرنگ است و شکل گرد دارد. مزاج خرما هلیله‌ای گرم و نوع آن تر است. در جدول ارزش غذایی این خرما، مواد معدنی مهمی مثل کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم، فسفر و انواع ویتامین‌های A، B، C، فیبر، آنتی‌اکسیدان، پروتئین و قند طبیعی وجود دارد. مصرف خرما هلیله‌ای را می‌توان برای تقویت انرژی بدن، بهبود وضعیت قلب، سلامت استخوان‌ها، زیبایی پوست و مو، پیشگیری از سرطان، تقویت دستگاه گوارش، افزایش مقاومت سیستم ایمنی، قدرت بیشتر دید چشم و رفع کم خونی استفاده نمود. خرمای دیررس یا خرمای تنبل هم نام‌های دیگر خرمای هلیله‌ای هستند.

بیشتر بخوانید
گلفوود

گلفود دبی، بزرگ‌ترین نمایشگاه آشپزی جهان

GulFood، بزرگ‌ترین رویداد سالانه غذا و نوشیدنی در سطح جهان که با نام F&B شناخته میشود وبه مدت 5 روز و از تاریخ 30 بهمن تا 4 اسفند 1402 برابر با 19 تا 23 فوریه 2024 برگزارخواهد شد. گلفود ایونت بین المللی است که جهت گرد هم آمدن جمعی از تولیدکنندگان، صادرکنندگان، وارد کنندگان، سرمایه‌گذاران بزرگ و ایده‌پردازان در زمینه‌ی صنایع غذا و نوشیدنی برگزار می‌شود.در رویداد بزرگ GulFood، فعالان حوزه‌های آشپزی، صنعت غذا و نوشیدنی از چندین کشور دنیا حضور دارند و هر گونه نوآوری، ایده‌های خلاق، پژوهش‌های تازه و آینده نگری در مورد غذا و نوشیدنی را به اشتراک می گذارند. ایونت بین المللی گلفود، فرصتی مناسب برای شرکت‌ها و فعالان صنعت غذا و نوشیدنی است تا ارتباطات خود را تقویت کرده و از جدیدترین روند و فرصت‌های بازار آگاه شوند. این رویداد یک فرصت بی‌نظیر برای ارتقاء همکاری‌ها، ایجاد شبکه‌های حرفه‌ای و افزایش فروش و صادرات محصولات است.

بیشتر بخوانید
خواص شیره خرما

خواص شیره خرما

با استفاده از خرما، محصولات متنوعی تولید می‌شود که شیره خرما، یکی از این موارد است. شیره خرما منبع مفیدی از مواد معدنی مهم، پروتئین و ویتامین‌های ضروری بدن مثل کلسیم، فسفر، منیزیم، پتاسیم، آهن، فیبر، ویتامین آ، ویتامین سی و ویتامین B است. این مواد برای استحکام استخوان‌ها، رفع کم خونی، تقویت سیستم ایمنی بدن، افزایش انرژی، سلامت قلب و چشم، سلامتی پوست و مو، کاهش وزن، افزایش وزن سالم، رشد مغز، کاهش التهاب، پیشگیری از بیماری‌های رایج و ایجاد آرامش اهمیت دارند. همه این موارد جزو فواید شیره خرما است. شیره خرما گرم و خشک است و برای تعادل مزاج مصرف می‌شود.

بیشتر بخوانید
اتواع بسته بندی خرما

انواع بسته بندی خرما

خرما را می‌توان در حجم‌های مختلف به صورت فله‌ای، تکی و بسته‌ای برای عرضه در بازار بسته بندی نمود. برای ارائه انواع بسته بندی خرما می‌توان از کارتن، جعبه کاغذی یا مقوایی، فلز، پلاستیک، شیشه، قوطی، ظرف یک‌بارمصرف و سیل وکیوم بهره برد. در شرایط مختلف و برای جلب رضایت بیشتر مصرف کننده، می‌توان از هر کدام از بسته بندی‌های متنوع خرما، استفاده کرد.

بیشتر بخوانید
خرما کبکاب

راهنمایی خرید خرما کبکاب + خواص و جدول ارزش غذایی آن

یکی از انواع خرماهای ایرانی، خرمای کبکاب است که معمولاً با نام خرمای دشتستان شناخته می‌شود. در ترکیبات خرما کبکاب، کلسیم، پتاسیم، فیبر، آهن، ویتامین C، ویتامین B، منیزیم و کربوهیدارت وجود دارد. به همین دلیل از ارزش غذایی خرما کبکاب، می‌توان به عنوان یک روش دارویی طبیعی جهت درمان بسیاری از مشکلات و بیماری‌ها استفاده نمود. رفع کم خونی، تقویت قلب، سلامت استخوان، کاهش اضطراب، افزایش میل جنسی، تقویت سیستم ایمنی بدن، سلامت دستگاه گوارش، جلوگیری از نفخ و اسهال، زیبایی پوست و مو و افزایش سلامت مغز نمونه‌هایی از فواید مصرف خرما کبکاب هستند.

بیشتر بخوانید