اتواع بسته بندی خرما

انواع بسته بندی خرما

خرما را می‌توان در حجم‌های مختلف به صورت فله‌ای، تکی و بسته‌ای برای عرضه در بازار بسته بندی نمود. برای ارائه انواع بسته بندی خرما می‌توان از کارتن، جعبه کاغذی یا مقوایی، فلز، پلاستیک، شیشه، قوطی، ظرف یک‌بارمصرف و سیل وکیوم بهره برد. در شرایط مختلف و برای جلب رضایت بیشتر مصرف کننده، می‌توان از هر کدام از بسته بندی‌های متنوع خرما، استفاده کرد.

بسته بندی خرما، بعد از مرحله برداشت و تولید، مهم‌ترین مسئله‌ای است که باید مورد توجه قرار گیرد. در مرحله عرضه خرما به بازار، جدا از کیفیت، بسته بندی خرما، اولین چیزی است که چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. در بازار داغ رقابت، کسب و کارهایی موفق می‌شوند که بتوانند علاوه بر کیفیت محصول به جنبه‌های مختلف ظاهری و بازاریابی آن هم اهمیت دهند؛ بنابراین، برای فعالان صنعت خرما هم این موضوع صادق است. پس اگر این ارتباط اولیه مشتری با بسته بندی به خوبی برقرار شود، می‌توان به تحقق سودآوری، امیدوار بود. شیوه بسته بندی انواع خرماها، با در نظر گرفتن شرایط مختلف، می‌تواند متنوع باشد. در نتیجه، ادامه این مطلب را به ارائه جزئیات بیشتری راجع به بسته بندی‌های متنوع خرما اختصاص می‌دهیم.

هدف از بسته بندی خرما چیست؟

قبل از پرداختن به انواع بسته بندی، بهتر است مشخص شود که خرما با چه هدفی، بسته بندی می‌شود؟ در پاسخ به این سؤال باید این گونه گفت که حفظ سلامت و کیفیت خرما، بازاریابی، فروش بیشتر، حمل و نقل راحت‌تر و افزایش ماندگاری خرما از اهداف مهم بسته بندی هستند؛ بنابراین تنوع بسته بندی خرما را می‌توان از جنبه‌های مختلف بررسی نمود که در ادامه به آن اشاره می‌شود.

بسته بندی خرما

انواع بسته بندی خرما با توجه به حجم آن

یکی از عوامل مهمی که در نوع بسته بندی خرما اثر می‌گذارد، حجم خرما است؛ بنابراین با توجه به این موضوع، خرما را می‌توان به یکی از شکل‌های زیر بسته بندی نمود.

بسته بندی فله‌ای

ساده‌ترین شیوه بسته بندی خرما، نوع فله‌ای آن است. در صورتی که هدف، ارسال عمده خرما به مقصد مشخصی باشد، بسته بندی فله‌ای انتخاب می‌شود. در چنین شرایطی و بعد از رسیدن به مقصد، خرما مجدد بسته بندی خواهد شد و در نهایت به دست مصرف کننده می‌رسد.

بسته بندی تک عددی

اگر خرما به صورت تکی و با تعداد خرمای محدود، بسته بندی شود، از نظر شکل ظاهری، جذاب‌تر خواهد شد. بازار هدف بسته بندی تکی خرما هم می‌تواند شامل مناطق خاص صادراتی، مراسم ویژه، مناسبت‌های خاص و موارد سفارشی مشابه دیگر باشد.

بازرگانی و تولیدی خرما جواهرسیاه با سابقه‌ای چندین ساله در زمینه صادرات و فروش خرما، توانسته است با توجه به نیازهای مختلف بازارها، انواع متنوعی از بسته‌بندی‌ها را ارائه دهد. این شرکت علاوه بر بسته بندی‌های عمده فله‌ای، بسته بندی‌های تک نفره خرما را نیز ارائه می‌دهد.

بسته‌بندی تک نفره خرما مانند تصویر زیر شامل یک یا دو عدد خرما با کیفیت و تازه است که به دقت انتخاب شده و به صورت جذاب و محکم بسته‌بندی شده است. این بسته‌بندی‌ها علاوه بر ارائه خرمای تازه، دارای طراحی زیبا و منحصر به فردی هستند که در هر موقعیتی مورد توجه قرار می‌گیرند و به مصرف‌کننده امکان می‌دهد تا به راحتی خرما را به صورت فردی و در هر زمانی که می‌خواهند مصرف کنند.

بسته بندی خرما تک نفره

بسته بندی بسته‌ای

متداول‌ترین بسته بندی برای انواع خرما، نوع بسته‌ای آن است. طوری که مقدار مشخصی از خرما، در ردیف‌های منظمی، داخل یک بسته کارتنی، پلاستیکی و جنس‌های مختلف دیگر قرار می‌گیرد. در بازار داخلی ایران، این نوع بسته بندی، بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تنوع بسته بندی خرما از لحاظ جنس مورد استفاده

ابزاری که برای بسته بندی خرما مورد استفاده قرار می‌گیرد، در ارزیابی کیفیت کلی آن بین رقبا و اولویت انتخاب از سوی مصرف کننده اثر می‌گذارد. با توجه به این موضوع، انواع بسته بندی را می‌توان طبق فهرست زیر معرفی نمود.

بسته بندی کارتنی خرما

جعبه‌های مقوایی و کاغذی، یکی از ابزار رایج مورد استفاده جهت بسته بندی است. برای خلاقیت بیشتر و جذب مشتری، انتخاب کاغذها یا مقواهای طرح دار همراه با رنگ‌های جذاب هم می‌تواند گزینه مناسبی باشد. بسته بندی خرما با کاغذ، مقوا و پاکت معمولاً برای خرماهای خشک در نظر گرفته می‌شود.

بازرگانی و تولیدی جواهر سیاه، با نگاهی نوآورانه به بسته‌بندی خرما، مجموعه‌ای از بسته‌بندی‌های کارتنی جذاب و مورد پسند مخاطب را به بازار عرضه کرده است. این بسته‌بندی‌ها با طراحی‌های خلاقانه و جذاب، نه تنها خرما را به صورت محکم و ایمن درون آنها قرار می‌دهند، بلکه از زیبایی و جذابیت بصری نیز برخوردارند. این مجموعه انواع خرماهای پیارم، ربی، زاهدی و مضافتی را مانند تصاویر زیر در بسته بندی های کارتنی ارائه می دهد.

بسته بندی کارتونی

بسته بندی پلاستیکی خرما

از کیسه‌های پلاستیکی هم می‌توان برای بسته بندی استفاده نمود. انتخاب جنس پلاستیکی برای بسته بندی خرمای خشک، مناسب‌تر است.

بسته بندی فلزی خرما

انتخاب جعبه‌هایی از جنس فلز، یکی دیگر از گزینه‌های جالب توجهی است که می‌تواند برای بسته بندی انواع خرما به کار رود. برای زیباتر شدن بسته بندی، می‌توان روی فلز استفاده شده نقشی از طرح‌های مختلف کشد. از این نوع بسته بندی می‌توان برای هدیه دادن و سوغات ویژه استفاده نمود.

بسته بندی فلزی خزما

بسته بندی سیل وکیوم خرما

سیل وکیوم، نام دستگاهی است که در صنعت بسته بندی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در بسته بندی به روش سیل وکیوم، از پلاستیک یا ظروف پلاستیکی استفاده می‌شود. عملکرد دستگاه به این صورت است که وقتی خرما در پلاستیک قرار گرفت، هوای موجود در بسته، خارج می‌شود. در واقع از این طریق، خرما از عوامل آسیب‌زای محیط بیرون مثل آلودگی، رطوبت، گردوغبار و اشعه‌ مضر محفوظ می‌ماند.

بسته بندی خرما در قوطی

قوطی‌های فلزی و پلاستیکی را هم می‌توان به عنوان ابزار جالب توجه دیگر برای بسته بندی خرما استفاده نمود.

بسته بندی خرما با جعبه‌های شیشه‌ای

برای مصرف کنندگان خیلی خاص، می‌توان از شیشه یا جعبه‌های شیشه‌ای برای بسته بندی استفاده نمود. ضمن این که جذابیت بسته بندی خرما افزایش می‌یابد، جهت حمل و نقل این نوع بسته بندی هم باید احتیاط نمود.

بسته بندی در ظروف یک بار مصرف

از ظرف‌های یک بار مصرف هم می‌توان برای بسته بندی خرما استفاده کرد. این نوع بسته بندی را می‌توان برای مصارف خانگی ارائه نمود. جواهر سیاه انواع خرما‌های کبکاب، خاصویی و مردا‌‌‌ سنگ را مانند تصاویر زیر بسته‌بندی و به بازار عرضه می‌کند.

بسته بندی خرما در ظروف یکبار مضرف

بسته بندی خرما همراه با توضیحات

گاهی می‌توان در کنار ابزار بسته بندی، از برچسب‌های مختلف همراه با ارائه توضیحات کافی اقدام به بسته بندی خرما نمود. در واقع هدف از این کار، می‌تواند معرفی کامل‌تر تولید کننده و جلب توجه مصرف کننده برای بازاریابی بهتر باشد.

جمع بندی

در این مقاله از جواهر سیاه دانستیم که بسته بندی خرما را می می‌توان به عنوان اولین مرحله جهت جذب مصرف کننده در نظر گرفت. انواع بسته بندی را می‌توان با توجه به حجم خرما و بازار مقصد آن به صورت بسته بندی فله‌ای، بسته بندی تکی و بسته‌ای در نظر گرفت. علاوه بر این، انتخاب ابزار بسته بندی هم می‌تواند در نوع بسته بندی تفاوت ایجاد کند. بسته بندی جعبه‌ای، بسته بندی فلزی خرما، بسته بندی خرما در ظرف شیشه‌ای، بسته بندی قوطی، بسته بندی کیسه پلاستیکی و بسته بندی سیل وکیوم از انواع دیگر بسته بندی خرما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

در این مقاله می‌خوانید: