حضور جواهر سیاه در اکسپو

حضور خرمای جواهر سیاه، در نمایشگاه اکسپو 1403 تهران

یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویدادهای تجاری ایران در ارتباط با بازارهای بین‌المللی، نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو) است که با پشتوانه سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویدادهای تجاری ایران در ارتباط با بازارهای بین‌المللی، نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو) است که با پشتوانه سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود. امسال ششمین دوره از این نمایشگاه از تاریخ 8 تا 12 اردیبهشت 1403 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. در این نمایشگاه سالانه شرکت‌ها و بازرگانان بسیاری از سراسر دنیا کنار هم جمع شده و در کنار آشنایی، امکان مذاکره و تعاملات تجاری نیز بین آن‌ها امکان‌پذیر خواهد بود.

در ششمین نمایشگاه اکسپو بیش از 800 شرکت بزرگ صنعتی ایرانی، محصولات و دستاوردهای خود را به نمایش می‌گذارند. همچنین در کنار تولیدکنندگان داخلی، بیش از 3500 سرمایه‌گذار، بازرگان و تاجر خارجی از 120 کشور جهان هم در اکسپوی 1403 حضور دارند. برند خرمای جواهر سیاه هم به‌عنوان فعال حوزه صنایع غذایی در این نمایشگاه حضور خواهد داشت.

صنایع شرکت کننده در نمایشگاه اکسپو

این نمایشگاه به‌طور ویژه بر 6 صنعت تمرکز دارد:

  • صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات: صنایع غذایی شامل صنایع لبنیات، شیرینی و شکلات، محصولات پروتئینی، خرما، انواع عرقیجات سنتی و نوشیدنی‌ها، ماکارونی و فرآورده‌های کنستانتره است. خرمای جواهر سیاه هم در این حوزه در نمایشگاه شرکت کرده است. صنایع کشاورزی هم انواع خشکبار و مغزها، میوه و تره‌بار، صیفی‌جات، حبوبات و غلات، محصولات کشاورزی، گل و گیاه، کود و سم، خدمات فنی و مهندسی و انواع ماشین‌آلات این حوزه را شامل می‌شود. صنایع شیلات و آبزیان هم انواع ماهی و آبزیان، انواع کنسرو و خوراک جانوران دریایی و تجهیزات پرورش شیلات را شامل می‌شود.
  • صنعت: این بخش خود شامل زیرمجموعه‌ای از صنایع برق و الکترونیک، مخابرات و ارتباطات، صنایع فولادی و سایر فلزات، صنعت چاپ و بسته‌بندی و صنعت لوازم خانگی می‌باشد.
  • فرش دستباف، صنایع دستی و گردشگری: ایران در این حوزه جایگاهی ویژه در جهان دارد. از جمله رتبه اول تنوع صنایع دستی در جهان، حدود 50 میلیون دلار سهم صادرات فرش دستباف از ایران و سهم 7 درصدی صادرات تابلو فرش از بازارهای جهانی.
  • دارو و تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی: ایران در این شاخه هم جایگاهی ارزشمند در جهان دارد. از جمله رتبه نخست تولید تجهیزات پزشکی در منطقه، یکی از 10 کشور برتر تولید دارو در جهان و تولید بیش از 80 قلم محصولات شیمیایی در ایران.
  • صنعت ساختمان و خدمات فنی-مهندسی: برخی افتخارات ایران در این صنعت عبارت است از: پنجمین صادرکنده کاشی و سرامیک جهان، چهارمین تولیدکننده سنگ‌های ساختمانی و تزیینی، صادرات 22 میلیون دلاری شیرآلات ساخت ایران به کشورهای همسایه.
  • گروه پتروشیمی: ایران در صنعت پتروشیمی دارای رتبه نخست دارنده ذخایر نفت و گاز در جهان، دهمین تولیدکننده نفت جهان، تخصیص 40% از تجارت جهانی متانول به ایران و تولید بیش از 80 قلم محصول پتروشیمی در کشور، است.

اهداف برگزاری نمایشگاه اکسپو 1403

این نمایشگاه بین‌المللی که یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌ها در حوزه صادرات در ایران است، هم مانند هر رویداد دیگری اهدافی به دنبال دارد که در ادامه برخی از آن‌ها را بیان می‌کنیم:

  • تعامل با فعالان و شرکت‌های حوزه صادرات و سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان
  • گسترش ارتباطات در سطح بین‌المللی
  • ایجاد بستر مناسب برای عقد قراردادهای همکاری‌های داخلی و خارجی
  • توسعه اشتغال‌زایی در این حوزه
  • برگزاری سمینارها، نشست‌ها و کنفرانس‌های تخصصی در این زمینه برای انتقال جدیدترین دانش و تجربه متخصصان داخلی و خارجی
  • امکان عرضه جدیدترین محصولات و خدمات مرتبط با حوزه صادرات

برگزاری رویدادهای مهمی از جمله ایران اکسپو در کنار معرفی توانمندی‌های صادراتی کشورمان در حوزه‌های مختلف، زمینه ایجاد ارتباط میان فعالان اقتصادی ایران و فعالان اقتصادی خارجی را فراهم کند. این قبیل نمایشگاه‌ها مانند یک حلقه واسطه، اتصالی میان تولیدکنندگان و کارآفرینان ایرانی با فعالان این حوزه‌ها در سایر کشورها برقرار می‌کند.

حضور خرمای جواهرسیاه در نمایشگاه اکسپو

خرمای جواهر سیاه که یکی از تولیدکننگان به‌نام انواع خرمای باکیفیت در ایران است،  به‌عنوان یکی از نمایندگان ایران در صنایع غذایی در نمایشگاه اکسپو حضور دارد. این نمایشگاه فرصت خوبی برای شناساندن انواع محصولات خرما به بازار داخل و خارج از کشور است. حضور در این قبیل نمایشگاه‌ها در نهایت به رشد و پیشرفت صنایع از جمله صنعت خرما، کمک خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

در این مقاله می‌خوانید: